Pages

Saturday, August 8, 2009

Langkah & Usaha Pencegahan... Insya' Allah

Ada beberapa entri saya yang berkaitan amalan untuk menghindari wabak, tetapi tidak dimuat dalam satu entri. Lalu saya teringin untuk senaraikan langkah-langkah yang boleh diambil untuk mencegah wabak yang terdapat dalam beberapa blog masuk ke dalam satu entri. Namun, rupa-rupanya Ustaz Abu Zahrah dari blog al-Fanshuri dah berbuat demikian. Maka tak perlu rasanya saya mengulang suatu kerja yang telah dibuat untuk kali kedua bagi menjimatkan tenaga dan masa. Justeru, saya pautkan sahaja entri beliau tersebut di SINI.

Selain itu, ada juga amalan yang dipanjangkan oleh Dato' Hj. Mohd. Murtadza, mantan Mufti Negeri Sembilan di dalam blognya, yang saya perturunkan teksnya di bawah ini.

Alhamdulillah, doa ini juga sama dengan doa yang pernah diperturunkan oleh al-marhum datuk saya, Kiyai Hj. Hussin bin Hj. Abbas dahulu. Cuma tiada tambahan selawat sepertimana di atas. Ada juga yang mencatatkannya dengan lafaz yang agak pendek sedikit seperti di bawah.


Semoga dimanfaatkan.

No comments: